Chiny nałożyły kary finansowe o łącznej wysokości 684 tys. dolarów na 21 armatorów. Powodem było zaniżanie cen przez te firmy poniżej oficjalnego poziomu stawek.
Kary zostały nałożone w zeszłym tygodniu. Yang Chuantang, chiński minister transportu, w swoim oświadczeniu stwierdził, że armatorzy złamali nie tylko chińskie regulacje, ale także międzynarodowe prawo morskie. Grzywny są wynikiem zeszłorocznego dochodzenia, które rozpoczęło się po skargach małych chińskich armatorów. Firmy oskarżyły alians C3, czyli Cosco, China Shipping i Sinotrans, o zaniżenie cen poniżej oficjalnego poziomu stawek.
W czasie dochodzenia okazało się, że podobne praktyki są udziałem większości największych armatorów. Oprócz aliansu C3 ukarane zostało także: Maersk Line, Evergreen, Orient Overseas Container Line, Wan Hai Lines, Yang Ming, SITC Container Lines, Sinokor Merchant Marine i T.S. Lines.
- Zaniżanie cen psuje rynek, a samo w sobie jest nieuczciwą konkurencją. Stawki prezentowane przez armatorów nie powinny być inne od tych zgłoszonych Shanghai Shipping Exchange. Mamy nadzieję, że to ostatnia taka sytuacja - tłumaczył Yang Chuantang.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company