Załadowany rosyjską ropą naftową chiński tankowiec LINDA I utknął w porcie Algeciras na Gibraltarze. Swoją podróż do Turcji przerwał 27 października po tym jak odkryto, że nielegalnie dryfował.
Władze Gibraltaru zatrzymały tankowiec, kiedy dowiedziały się o jego wcześniejszych problemach. W okolicach Gibraltaru statek zszedł z radaru, dryfując bez odpowiedniego poinformowania o tym władz. Tankowiec nie reagował na ostrzeżenia nawigacyjne. W efekcie władze nakazały mu zakotwiczyć w porcie Algeciras.
W wyniku inspekcji na pokładzie LINDA I znaleziono kolejne braki i usterki, takie jak przekroczony limit siarki w paliwie bunkrowym. Na jednostkę nałożono 80 tys. euro kary w formie depozytu, który musiał zostać zapłacony przed opuszczeniem portu.
3 listopada jednostka, która rozpoczęła swój rejs w rosyjskim Nowosybirsku, ruszyła w dalszą drogę do Turcji.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”