Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
Jednostki, budowane dla anonimowego armatora, będą wyposażone w zoptymalizowane projekty kadłuba, wysokowydajne pędniki i energooszczędną technologię. Będą spełniać wymagania EEDI Phase III. Statki będą wyposażone w płuczki hybrydowe i będą zasilane tradycyjnymi paliwami.
W tym samym czasie chiński Chinese Bank of Communications Financial Leasing podobno zamówił cztery ULCV o pojemności 24000 TEU w China Shipbuilding Trading Co.
Dwie jednostki z serii zbuduje Hudong Zhonghua, a pozostałe dwie stocznia Jiangnan Shipyard. Według niepotwierdzonych informacji wszystkie sześć statków zostanie wyczarterowanych przez MSC.
China State Shipbuilding Corporation Hudong-Zhonghua i Jiangnan Shipyard mają już rozległe doświadczenie w budowaniu złożonych kontenerowców, po rozpoczęciu dostawy największych na świecie kontenerowców napędzanych LNG do CMA CGM na początku tego roku.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024