Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV), będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Statek, nazwany LNG Phecda na początku ubiegłego miesiąca, jest w stanie przetransportować do 174 000 metrów sześciennych schłodzonego paliwa. Statek zakończył próby morskie w lipcu.
LNG Phecda jest trzecim z czterech nowo budowanych konwencjonalnych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG, zamówionego przez JV. Jej siostrzane statki LNG Dubhe i LNG Merak zostały już dostarczone odpowiednio w listopadzie ubiegłego roku i styczniu tego roku.
Stocznia kontynuuje budowę czwartego statku LNG Megrez, podał MOL we wcześniejszym oświadczeniu.
Cztery statki są wyposażone w silniki dwupaliwowe WinGD i system ograniczający GTT. Każdy statek ma 290 metrów długości. Statki będą przewozić skroplony gaz ziemny z terminalu Jamał LNG do europejskich terminali LNG w celu dalszej dostawy, głównie do Azji. Ładunki będą początkowo dostarczane do terminali z projektu Jamał LNG na pokładach lodowych tankowców obsługujących terminal.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"