CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, podsumowuje współpracę z Ministerstwem Obrony Narodowej w Polsce. Decydujące znaczenie ma międzynarodowe doświadczenie zespołu CEVA we wdrażaniu projektów dla przemysłu obronnego i branż o strategicznym znaczeniu.
CEVA Logistics rozpoczęła współpracę z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie obsługi logistycznej i kompleksowych rozwiązań transportowych w 2021 roku. Umowa realizowana jest w ramach specjalnie powołanego do tego celu konsorcjum. Wraz z CEVA w jego skład wchodzi także firma Alioth Logistics Sp. z o.o., której zadaniem jest wsparcie procesów transportowych.
Liderem konsorcjum i głównym wykonawcą kontraktu z MON jest CEVA Logistics. Operator odpowiada za organizację transportów lotniczych między Polską a USA oraz obsługę celną w eksporcie i imporcie. Wsparcie CEVA obejmuje także magazynowanie, przygotowanie i kompletowanie ładunków oraz transporty drogowe ostatniej mili. Już w trakcie realizacji, zakres współpracy rozszerzono o usługi frachtu oceanicznego i logistyki projektowej.
O wyborze CEVA jako lidera konsorcjum zadecydowało bardzo duże doświadczenie i know- how polskich i globalnych zespołów w planowaniu, organizacji międzynarodowych dostaw lotniczych i oceanicznych dla przemysłu obronnego. Wszystkie dostawy dla Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami i przepisami regulującymi eksport i import ładunków związanych z obronnością, które obowiązują w Polsce i innych krajach. Do ich obsługi zostały powołane dedykowane zespoły doświadczonych ekspertów CEVA, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty i upoważnienia.
Tym, co ma kluczowe znaczenie w realizacji dostaw dla MON, jest rozbudowana globalna sieć logistyczna oddziałów CEVA na całym świecie. Ich specjalizacją jest przygotowywanie dedykowanych rozwiązań logistycznych i kompleksowa organizacja międzynarodowych dostaw lotniczych (m.in. czartery, przesyłki Time Critical) oraz oceanicznych (FCL, LCL, 600 tras łączących 10 tys. pair-ports), a także obsługa celna w imporcie i eksporcie (dedykowane zespoły Customs Gateway).
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej