Fińska stocznia Meyer Turku przekazała Carnival Cruise Line wycieczkowiec Mardi Gras – jednostkę o tonażu 180 tys. jednostek, napędzaną LNG, z pierwszą kolejką górską na jednostce morskiej.
Dostawa statku mogącego pomieścić 5,2 tys. pasażerów była kilkukrotnie przekładana z powodu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.
- Dostarczamy piękny i wysoce zaawansowany statek ze światowej klasy technologią, z napędem LNG na czele. Będzie to jedna z najbardziej przyjaznych dla środowiska jednostek pływających po wodach Ameryki Północnej. Jestem bardzo dumny z naszego zespołu stoczniowców i chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w proces budowy - powiedział prezes Meyer Turku, Tim Meyer.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Kolejnym cudem statku jest oczywiście Bolt, pierwsza kolejka górska zbudowana na jednostce morskiej. Bolt umożliwia pasażerom jazdę z maksymalną prędkością 64 km / h.
- Technologia, obiekty i zakwaterowanie „Mardi Gras” sprawią, że będzie to przełomowy statek w Ameryce Północnej. Dzięki tej dostawie możemy teraz skupić nasze wspólne wysiłki na budowie jej siostrzanego statku Carnival Celebration, który ma zostać dostarczony przez Turku w 2022 roku, tuż przed naszymi 50. urodzinami - powiedziała Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024