C. Hartwig Gdynia wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Został również zmodernizowany należący do firmy plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej. Będzie to wykorzystywane podczas prac prowadzonych w Porcie Gdynia.
Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali. Jednocześnie do każdego towaru jest bezpośredni dostęp. Dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.
– Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów stalowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, jak kręgi, pręty, rury, ale także produkty w Big Bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia – zaznaczył kierownik ds. logistyki magazynowej w C. Hartwig Gdynia Arkadiusz Żebrowski.
Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. mkw. oraz utwardzonym placem CFS (ang. Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha, przeznaczonym do obsługi gabarytów i ładunków stalowych oraz składowania kontenerów.
– Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 m2 dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 m2. Biuro zostało przeniesione do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich – podkreślił Arkadiusz Żebrowski.
Do przeładunku na placu i w magazynie jest wykorzystywany ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz 42-tonowy reachstacker do obsługi kontenerów z poziomu „zero”. Do tego również specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty i sztuki ciężkie. Znajduje się tu wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, w tym pojazdów i maszyn. Oprócz tego jest też skład celny.
C. Hartwig Gdynia dysponuje obecnie magazynami i placami przeładunkowymi o łącznej powierzchni 42 tys. m2.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”