Bureau Veritas, jedno z wiodących towarzystw klasyfikacyjnych, opublikowało pierwszy własny zestaw zasad klasyfikacyjnych dla statków napędzanych wodorem.
Opublikowane przez Bureau Veritas przepisy ustanawiają wymagania techniczne w zakresie bezpiecznego bunkrowania, magazynowania, przygotowania, dystrybucji i stosowania wodoru jako paliwa do jednostek pływających. Obejmują także systemy monitorowania i kontroli oraz środki bezpieczeństwa w przypadku wycieku, pożaru lub eksplozji paliwa. Znalazły się w nich także zapisy dotyczące wentylacji, odpowietrzania, detekcji gazów i oparów czy redukcji ciśnienia w zbiornikach.
Zestaw przepisów dotyczy nie tylko jednostek, które już są napędzane wodorem, ale także tych, które zostały zaprojektowane i zbudowane w taki sposób, by w przyszłości móc wykorzystywać to paliwo po niewielkich zmianach konfiguracyjnych.
– Celem tych nowych przepisów jest zapewnienie niezbędnej przejrzystości, aby wesprzeć pionierów branży w wykorzystaniu potencjału wodoru w celu osiągnięcia bardziej zrównoważonej żeglugi – komentował Laurent Leblanc, starszy wiceprezes ds. technicznych i operacyjnych w Bureau Veritas Marine & Offshore. – Wodór stanowi kluczowy punkt zwrotny w technologii, oferując potencjalne paliwo o zerowej emisji dwutlenku węgla na drodze do dekarbonizacji. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z armatorami, stoczniami, twórcami technologii i naszymi kolegami z całej Grupy BV, aby kształtować te zasady i pisać nowy rozdział w historii.
Bureau Veritas podaje, że w chwili obecnej współpracuje przy około 10 projektach związanych z wykorzystaniem wodoru jako paliwa, w tym paliwa głównego, ale także pomocniczego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy