• <

Bulk Cargo - Port Szczecin dąży do połączenia sił z Grupą Rhenus

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Bulk Cargo - Port Szczecin dąży do połączenia sił z Grupą Rhenus

Partnerzy portalu

Fot. Bulk Cargo-Port Szczecin

Bulk Cargo – Port Szczecin, największy operator w Szczecinie od lat obsługujący ładunki masowe i drobnicowe, ma plany dalszej fuzji z Grupą Rhenus.

Historia firmy sięga roku 1994, kiedy to powstała spółka pracownicza łącząca trzy sąsiedzkie terminale portowe (Coal-Port Cargo-Port i Mas-Port) zlokalizowane w rejonie Basenu Kaszubskiego. Od początku działalności najważniejszą grupą towarową był węgiel, koks i rudy metali, głównie ze względów historycznych, kiedy to port szczeciński był ważnym oknem dla śląskich kopalń węgla kamiennego, hut czy zakładów koksowniczych.

Z czasem zmieniła się struktura ładunków i port stał się portem uniwersalnym. Odpowiadając na wyzwania rynku, realizował przeładunki ładunków masowych, drobnicowych i płynnych. Średnio rocznie przeładunki oscylowały wokół 4 mln ton.

Zmiany własnościowe i strategiczne partnerstwo


Członek Zarządu spółki Adam Czarnul podkreśla znaczenie zmian własnościowych jakie zachodzą w strukturze spółki. Po dogłębnej analizie potencjalnych oferentów, udziałowcy, czyli obecni i poprzedni pracownicy postanowili związać się z inwestorem, który oprócz kapitału, wniesie do firmy nowoczesne metody zarządzania, a także skieruje do portu strumień ładunków w pełni wykorzystując potencjał przeładunkowy firmy.  

Wybór padł na firmę Rhenus, która jest globalnym dostawcą usług logistycznych. Grupa ta należąca od 1998 r. do rodziny Rethmann powstała w 1912 roku. Połączenie firm będzie skutkować możliwością oferowania kompleksowych usług dla transportu morskiego, śródlądowego, jak również kolejowego i intermodalnego.   

Aktualnie Rhenus jest największym, ale nie większościowym udziałowcem. Mając 40,13% udziałów, aktywnie wspiera firmę kierując kolejne statki do Bulk Cargo. Trwa postępowanie pozwalające na zakup pozostałych 60% udziałów od właścicieli, oczekując na zgodę ministra. 

Strategie przyszłościowe i inwestycje


Dzięki nowym inwestycjom w sprzęt i suprastrukturę logistyczną, Bulk Cargo będzie mógł przeładowywać większy tonaż w znacznie krótszym czasie. Czarnul podkreśla znaczenie pozostania uniwersalnym portem i wzmocnienia pozycji firmy w regionie. Bliskość do Niemiec jest postrzegana jako wielka szansa na rozwój.

Ważnym projektem w planach rozwoju firmy jest "Projekt 12.5 m" (inwestycja ZMPSiŚ oparta na funduszach unijnych), który umożliwi przyjmowanie statków o zanurzeniu powyżej 11 m.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.