Konsorcjum, w skład którego wchodzą Budimex S.A., Roverpol Sp. z o.o. oraz Rover Maritime S.L. zostało poinformowane przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, iż jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na budowę falochronów osłonowych, stanowiących wodną infrastrukturę dostępową do Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, realizowaną w formule zaprojektuj i wybuduj. Wartość złożonej przez Konsorcjum oferty to 438 699 534,11 zł netto
Port Gdynia ogłosił przetarg na wykonawcę niemal 2,5 kilometra zupełnie nowych falochronów 15 listopada 2023 r. To duża i ważna inwestycja, która jest jednocześnie pierwszym krokiem do budowy Portu Zewnętrznego, ale i bez niego znacznie podniesie możliwości portu i bezpieczeństwo na akwenach portowych.
Podstawowym inwestorem, a później także właścicielem falochronów, jest Urząd Morski w Gdyni. Falochrony mają być gotowe w 2027 roku. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał na ten cel wsparcie finansowe z budżetu Skarbu Państwa. Podpisana została umowa inwestycyjna, zwiększony został kapitał zakładowy spółki. Daje to możliwość wykorzystania środków przekazanych przez Skarb Państwa na budowę nowej infrastruktury.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że 18 marca b.r. po o godzinie 10:30 nastąpiło otwarcie ofert. Złożono 3 oferty, z których każda mieściła się w budżecie przewidzianym do realizacji inwestycji – tzn. w kwocie 553 926 191,78 zł netto (682 559 215,89 zł brutto).
Oferty opiewały na następujące kwoty:
31 maja Budimex S.A., jako lider konsorcjum, został poinformowany, że jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Rozpoczęcie kontraktu nastąpi w dniu zawarcia umowy przez strony, a wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje dwa etapy: prace projektowe wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, które mają zostać zakończone do 490 dni od dnia podpisania umowy, oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, które mają zostać ukończone do 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”