Peel Ports Group, drugi co do wielkości operator portowy w Wielkiej Brytanii, planuje stworzenie pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego między Wielką Brytanią a Irlandią. Inicjatywa ta, realizowana we współpracy z firmą NatPower Marine, obejmuje budowę komercyjnej sieci ładowania elektrycznego dla statków i pojazdów. Inwestycja w infrastrukturę ładowania, kosztująca około 127 milionów dolarów, obejmie osiem portów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Jest to część globalnej sieci ładowania o wartości 3,8 miliarda dolarów, planowanej przez NatPower Marine do 2030 roku w 120 portach na całym świecie. Dzięki temu partnerstwu można znacznie zmniejszyć emisje, zwłaszcza że rocznie przez Morze Irlandzkie przepływa ponad 3 000 statków emitujących 230 000 ton CO2.
Pierwsze trasy przez Morze Irlandzkie obejmą Belfast–Heysham i Dublin–Birkenhead. Port Heysham ma stać się pierwszym w Wielkiej Brytanii portem o zerowej emisji netto. Inwestycje wspierają cel Peel Ports Group, by do 2040 roku stać się operatorem portów o zerowej emisji netto.
Rząd Wielkiej Brytanii aktywnie wspiera ekologiczne korytarze żeglugowe, ogłaszając niedawno piątą rundę konkursu na demonstrację czystego morza, z funduszami dla start-upów na rozwój ekologicznych szlaków żeglugowych.
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”