SEA-KIT International zabezpieczył finansowanie drugiej rundy rządowego konkursu dotyczącego czystej gospodarki morskiej.
Finansowanie jednostki zapewnią środki z rządowego konkursu „Clean Maritime Demonstration Competition”. Firmy SEA-KIT i Bramble Energy wdrożą dane wyjściowe z projektu rundy I, w ramach którego zamieniono hydrożelowe ogniwo paliwowe na płytkę drukowaną (PCB) w prototypowy projekt USV. Projekt ten spełni wymogi globalnego przemysłu morskiego co do wydajności, niezawodności i oszczędności. Będzie miał zerową emisją dwutlenku węgla.
„Ogniwa paliwowe stanowią wielką wartość dodaną dla przemysłu morskiego, dlatego z wielką przyjemnością kontynuujemy współpracę z SEA-KIT przy projekcie CMDC” – powiedział Vidal Bharath, dyrektor handlowy Bramble Energy. „To doskonała okazja, aby zademonstrować, w jaki sposób nasza technologia dekarbonizacji może odgrywać kluczową rolę w dążeniu przemysłu morskiego do osiągnięcia zeroemisyjności”, dodał.
Jak twierdzi SEA-KIT, USV klasy H to wysoce konfigurowalny projekt oparty na danych operacyjnych i informacjach zwrotnych ze statków klasy X firmy.
Rozpoczęcie projektu zaplanowano na styczeń. Prace projektowe będą prowadzone zgodnie z procesem Lloyd’s Register Approval in Principle (AiP). Dzięki temu uzyskana technologia bezzałogowa spełni wymagania regulacyjne.
CMDC organizuje brytyjskie Ministerstwo Transportu. Trzecią rundę konkursu ogłoszono we wrześniu 2022.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Nowe miejsca postojowe dla skuterów w marinie Centrum Żeglarskiego w Szczecinie
Turyści z Niemiec i Czech dominują nad polskim morzem
Wielkie zainteresowanie regatami na Zatoce Gdańskiej. Podsumowanie Energa Nord Cup Gdańsk 2024
W Gdyni rozegra się rywalizacja o awans do żeglarskiej Ekstraklasy