Francuski operator promowy, Brittany Ferries, przeprowadził odpowiednie testy przed przybyciem w 2022 roku do hiszpańskiego Portu Bilbao, promu Salamanca napędzanego LNG.
Salamanca to siostrzany statek Galicii, nazywanego najnowocześniejszym promem we francuskiej firmie. Wyczarterowana od Steny RoRo jednostka, została zwodowana w styczniu tego roku.
Prom będzie obsługiwał długodystansowe trasy pomiędzy Hiszpanią, a Wielką Brytanią. Dzięki napędowi LNG jednostka ma emitować 46 procent mniej CO2 na pasażera.
Aby przygotować się na jego przybycie, zarząd portu w Bilbao prowadzi prace remontowe na nabrzeżu, a hiszpańska firma energetyczna Repsol buduje stację do dostarczania LNG. Brittany Ferries przeprowadza ostatnie testy techniczne w Galicji, aby przygotować się do przybycia do Salamanki.
Salamanca będzie pierwszym statkiem gazowym Brittany Ferries, który zawinie do portu w Bilbao. W 2023 roku ma dołączyć do niego kolejny prom - Santoña.
Długi na 215 metrów statek o ładowności 42 000 ton i będzie jednym z największych statków, jakie firma kiedykolwiek obsługiwała. Będzie mógł przewozić do 1015 pasażerów, samochody osobowe i ciężarowe.
Salamanca oznacza znaczne oszczędności w zużyciu paliwa i emisji, obiecując 10-procentową poprawę pojemności pasażerskiej i 28-procentowy wzrost przestrzeni ładunkowej.
Galicia, Salamanca i Santoña to trzy statki klasy E-Flexer z dziewięciu zamówionych przez Stena RoRo w chińskiej stoczni CMI Jinling (Weihai).
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej