Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na analizę nawigacyjną dla nowego toru wodnego do portu w Świnoujściu.
Ogłoszenie przetargu na analizę rozpoczyna prace nad budową nowego toru podejściowego do portu. Wyłoniony w ramach konkursu wykonawca będzie miał za zadanie określenie współrzędnych nowego toru pod kątem nawigacyjnym i bezpieczeństwa nawigacji statków o maksymalnych planowanych parametrach. W Świnoujściu powstanie głębokowodny terminal kontenerowy, więc nowym torem docelowo będą pływały oceaniczne kontenerowce o długości do 400 metrów i szerokości 60 metrów. Podejście będzie musiało mieć 17 metrów głębokości i 500 metrów szerokości.
Nowe podejście do Świnoujścia ma także omijać wody sporne z Niemcami. Na budowę rząd przeznaczy 10 miliardów złotych. Przyjęty został już długoletni program inwestycyjny dla tego projektu, który uwzględnia także budowę falochronu dla terminala i zakup pogłębiarki do bieżącego utrzymywania toru.
Obecny tor wodny prowadzący do Świnoujścia nie spełnia warunków, jakich potrzebują największe kontenerowce – ma 220 metrów szerokości i 14,5 metra głębokości.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej