Bałtycki Indeks Towarowy zanotował w czwartek siódmy wzrost z rzędu, dzięki wzrostom stawek we wszystkich sektorach rynku.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks wzrósł o 23 punkty do 1,448 pkt, najwyższego poziomu od 16 października 2020 roku.
- Chiny wykuwają więcej stali niż reszta świata razem wzięte, a nawet podczas tej bezprecedensowej pandemii mają pobić dziewięcioletni rekord. Import rudy żelaza wzrośnie w tym roku do ponad miliarda ton. - powiedział broker statków Intermodal w cotygodniowej notatce.
- Import rudy żelaza w Chinach odgrywa znaczącą rolę w dynamice handlu morskiego, a w szczególności na rynku przewozów ładunków masowych. - poinformował we wtorek Intermodal.
Indeks Capesize wzrósł na ostatniej sesji o 35 punktów. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 288 dolarów, do 17,598 dolarów.
Indeks Panamax wzrósł o 41 punktów, do 1,504 punktów. Dzienne zarobki armatorów tych jednostek wzrosły o 367 dolarów, do 13,533 dolarów. Z kolei indeks supramax wzrósł o 1 punkt, do 1,023.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”