Bałtycki Indeks Towarowy spadł na najniższy od 4 miesięcy poziom z powodu mniejszego popytu w Chinach, co przełożyło się na gorsze wyniki wszystkich typów masowców.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks spadł o 21 pkt do 1,263 pkt.
- Brak popytu ze strony Chin spowodował, że stawki frachtowe z okresu niewielkich zmian obserwowanych w trzecim kwartale spadły do najniższych od wielu miesięcy - powiedział Peter Sand, główny analityk transportu morskiego w BIMCO. - Wszystko zależy od popytu ze strony Chin - dodał, odnosząc się do prognoz popytu na statki.
Indeks Capesize spadł o 33 punkty. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 270 dolarów, do 15,445 dolarów.
Indeks panamax padł o 25 punktów, do 1,250 punktów. Dzienne zarobki armatorów tych jednostek spadły o 221 dolarów, do 11,252 dolarów. Z kolei indeks supramax spadł do 11 punktów, do 932 punktów.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych