W gdańskim terminalu kontenerowym Baltic Hub odbył się jednoczesny przeładunek aż dwóch blisko 400-metrowych kontenerowców oceanicznych. To pierwsza taka sytuacja od 2019 roku.
Choć dwa statki jednocześnie w Baltic Hub to codzienność, to dwa statki oceaniczne za jednym zamachem to póki co wydarzenie wyjątkowe. Tymczasem przez dwa dni w terminalu obsługiwane były właśnie dwie tego typu jednostki, każda pływająca w barwach innych linii żeglugowych.
Jako pierwszy do Gdańska zawitał OOCL United Kingdom, który zacumował
przy nabrzeżu T2 7 lutego. Zbudowany w 2017 roku i pływający pod
banderą Hongkongu kontenerowiec mierzy dokładnie 399,87 metra długości i
58,8 metra szerokości, co czyni go jednym z największych, jakie mogą
się przeprawić przez Cieśniny Duńskie na Bałtyk. Jego tonaż wynosi 210
890 ton, a na pokładzie mieści się 214 413 teu. OOCL United Kingdom
przypłynął do Polski z brytyjskiego portu Felixstowe. W dalszą drogę
wyruszył późną nocą z piątku na sobotę.
Następnego dnia, 8
lutego, przy sąsiednim nabrzeżu w terminalu pojawił się MSC Jade,
zbudowany w 2016 roku i pływający pod flagą Liberii. Statek mierzy
398,45 metra długości i 59,07 metra szerokości. Jego tonaż to 194 308
ton. MSC Jade może zabrać 19224 teu. Do Gdańska jednostka przypłynęła z
Rotterdamu i zacumowała przy nabrzeżu T1. 10 lutego po południu statek
odbił od brzegu i popłynął do Felixstowe.
Warto dodać, że w
czasie, gdy w Baltic Hub obsługiwane były OOCL United Kingdom oraz MSC
Jade, w terminalu pojawiały się także mniejsze kontenerowce feederowe.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”