Hiszpański operator promowy Baleària odda do użytku przebudowany statek LNG 30 czerwca na trasie Barcelona-Eivissa, aby ograniczyć emisje CO2.
Martín i Soler to ósmy statek Balearii napędzanych LNG. Jest to również jego piąty statek, na którym zainstalowano silniki do pływania na LNG, a pozostałe trzy to nowe statki napędzane LNG.
Operacja modernizacji została przeprowadzona w ostatnich miesiącach w stoczni na Morzu Zachodnim w Viana do Castelo w Portugalii. Polegała ona na przebudowie silników okrętowych na dwupaliwowe silniki MAN 9L51/60DF.
Zbiornik magazynowy LNG został zainstalowany na jednym z jego wewnętrznych pokładów, dzięki czemu jednostka ma zasięg ponad 1000 mil morskich.
Dzięki tej konwersji prom przestanie emitować około 885 ton NOx rocznie (mniej o 85 proc.) i około 9200 ton CO2 (o 30 proc. mniej).
Najnowszy statek Baelarii, pionierski szybki prom Eleanor Roosevelt, został oficjalnie zaprezentowany w maju.
Oprócz Eleanor Roosevelt, nowe statki tego operatora zasilane LNG obejmują Hypatia de Alejandría i siostrzany statek Marie Curie.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024