Brytyjska firma BAE Systems zajmująca się bronią, bezpieczeństwem i lotnictwem wprowadziła na rynek morski system zasilania i napędu nowej generacji, aby pomóc operatorom osiągnąć zerową emisję.
Aby poprawić wydajność elektryczną i zasięg statku, zwiększyć moc napędu i uprościć instalację, system zasilania i napędu HybriGen wykorzystuje mniejsze i lżejsze komponenty do statków.
Modułowy system zasilania akcesoriów (MAPS) i modułowy system sterowania mocą (MPCS) pozwalają na skalowalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązanie, które pasuje do konkretnych wymagań dotyczących mocy i napędu szeregu statków, od żaglówek i holowników po promy pasażerskie.
W zakładzie firmy w Endicott w stanie Nowy Jork prowadzone będą prace nad systemem zasilania i napędu HybriGen.
- Nasza inwestycja w tę technologię nowej generacji zapewni operatorom morskim najnowocześniejsze możliwości tworzenia czystego transportu - powiedział Steve Trichka, wiceprezes i dyrektor generalny Power & Propulsion Solutions w BAE Systems.
- Dzięki konstrukcji modułowej możemy dostosować nasze rozwiązanie do dokładnych potrzeb każdego klienta, upraszczając instalację i poprawiając niezawodność systemu. Zwiększona moc napędu i wydajność elektryczna oznaczają, że nasi klienci mogą teraz przyspieszyć swoją drogę do zerowej emisji.
Według BAE Systems, na świecie funkcjonuje ponad 14 000 systemów zasilania i napędu jej autorstwa. Dzięki nim możliwe jest zaoszczędzenie ponad ponad 30 milionów galonów paliwa i eliminacja 335 000 ton CO2 każdego roku.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024