PMK
Boom na zamawianie nowych statków przygasł we wszystkich sektorach żeglugi, po wydaniu na ten cel ponad 10 mld dolarów w 1 kwartale tego roku – donosi portal VesselsValue.
Chęć zakupu nowych statków jest teraz najniższa od początku 2016 r. W I kwartale boom na zamówienia można było zauważyć w najbardziej zyskownych sektorach: przewozach masowych i LNG.
- W pewnym sensie podkreśla to krótkowzroczne myślenie niektórych armatorów i inwestorów na rynku. Wciąż sporo łatwiej jest zapewnić finansowanie dla statków na silnym rynku, niż w znajdującym się w kryzysie – czytamy w raporcie VV.
VesselsValue wyjaśnił, że rosnące ceny w stoczniach są częściowo przyczyną spadku liczby nowych zamówień. Wyższe ceny stali, mniejsza siła robocza i mniejsza skłonność wierzycieli stoczni do akceptowania niskich marż przyczyniają się do obniżenia zainteresowania nabywców.
Niektóre segmenty rynku mają duży niezastrzeżony portfel zamówień, ale większość z nich jest równoważona przez taką samą liczbę statków na wodzie, które są równe wartości ich recyklingu. Jeśli zamówienia utrzymają się na poziomie od 4 do 8 miliardów dolarów do końca roku, powinno to również wspierać wartości aktywów młodszych statków - przekonuje VesselsValue.
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony