Wiceminister i sekretarz stanu Arkadiusz Marchewka podkreślił w mediach społecznościowych, że władze planują rozwijać żeglugę śródlądową na Odrze, zwłaszcza w kontekście drogi wodnej do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Na portalu X (dawniej Twitter) polityk podkreślił, że w Ministerstwie Infrastruktury nadzoruje m.in. żeglugę śródlądową, stąd z "pierwszej ręki" zapewnił, że" rozwój żeglugi śródlądowej stanowi jeden z priorytetów działania" resortu. Dodał też, że "nie boją się ambitnych i rozwojowych planów."
Aktualnie są prowadzone konsultacje dotyczące aktualizacji Krajowego Programu Żeglugowego. W zamierzeniu ma przyczynić się do wzrostu potencjału Odry, zwłaszcza w kontekście drogi wodnej do portów w Szczecinie i Świnoujście.
- Żegluga śródlądowa będzie się rozwijać - podkreślił wiceminister.
Z racji tego, że w @MI_GOV_PL nadzoruję https://t.co/4lbu32Wt8n. żeglugę śródlądową, to mogę z pierwszej ręki wszystkim przekazać, że rozwój żeglugi śródlądowej stanowi jeden z priorytetów naszego działania.
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) May 10, 2024
Nie boimy się ambitnych i rozwojowych planów.
Właśnie prowadzimy…
Deklaracja sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury wydaje się stać w kontrze do opinii innego przedstawiciela resortu i zastępcy dyrektora departamentu gospodarki wodnej, Macieja Thorza, w trakcie panelu dotyczącego zasobów wodnych podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Podkreślił on, że władze nie zamierzają "kontynuować budowy Polski mocarstwowej w oparciu o zwiększenie żeglowności na Odrze po to, żeby przemysłowo traktować rzeki." Dodał też, że priorytetem Ministerstwa Infrastruktury i całego rządu jest renaturyzacja wód, co oznacza przywracanie ciekom i zbiornikom wodnym przekształconym w wyniku działalności człowieka stanu zbliżonego do naturalnego.
Zapytany o tę deklarację Arkadiusz Marchewka podkreślił w mediach społecznościowych, że "tamta opinia nie ma żadnego odzwierciedlenia w działaniach resortu i nie jest stanowiskiem Ministerstwa Infrastruktury." Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej 25 kwietnia br. wskazał, że budowa Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry nie zagraża żegludze na rzece, a celem Ministerstwa Infrastruktury jest dbanie o to, żeby żegluga śródlądowa rozwijała się, mając oczywiście na względzie także aspekty środowiskowe.
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”