Amerykański okręt desantowy USS Gunston Hall, który w zeszłym tygodniu przypłynął do Portu Gdynia, cumuje obecnie przy nabrzeżu Wolnego Obszaru Celnego w Porcie Gdańsk. W Gdyni jutro rano pojawi się za to kolejny okręt US Navy – jeszcze większy desantowiec USS Kearsarge.
USS Gunston Hall (LSD-44) przypłynął do Portu Gdynia w środę 7 września, zaś we wtorek 13 września zawinął do Portu Gdańsk. Jednostka ma prawie 190 metrów długości, a na jej pokładzie do Polski przypłynęli amerykańscy marines oraz sprzęt wojskowy.
USS Gunston Hall to desantowy okręt-dok.
– Był w Porcie Gdynia na zawinięciu logistycznym, dziś wyszedł z Gdyni i przemieścił się do Gdańska. Zacumował na WOC 2. Sprzęt wojskowy i pojazdy zostaną z niego wyładowane i będą myte przed zabraniem ich z Polski. Okręt wypływa 19 września, czyli w przyszły poniedziałek – informuje Michał Czernów, General Manager na Polskę w firmie Schultz Shipping, która organizuje logistykę w przypadku zawinięć obu okrętów do trójmiejskich portów.
Z kolei we wtorek 14 września z samego rana w Porcie Gdynia pojawi się inny amerykański desantowiec USS Kearsage (LHD-3). Jest to jeszcze większy okręt, bo mierzący blisko 260 metrów.
– USS Kearsarge wejdzie do portu około godziny 7, zacumuje przy Nabrzeżu Francuskim. Przypływa w podobnym celu. Transportowane przez niego pojazdy będą myte przed zabraniem ich z kraju, do tego wypoczynek załogi i marine corps. Wypływa z Polski również 19 września – podaje Michał Czernów.
W obu przypadkach pełną logistykę dotyczącą pobytu okrętów w polskich portach organizuje Schultz Shipping.
– Zajmujemy się wszystkim, od force protection, przez zapory, do wszystkich usług dla załogi, jak choćby zapewnienie autokarów – mówi Czernów. – To bardzo złożone zadanie, mnóstwo roboty. Na okręcie takim jak USS Kearsarge przypływa około 2 tysięcy ludzi. Trzeba przygotować wszystko począwszy od komunikacji w postaci autobusów do zabezpieczenia całego postoju okrętu. Nie jest tajemnicą, że w ramach force protection w Gdańsku stanęło 60 kontenerów, namiot dla załogi, autokary, są też dwa duże dźwigi. Przygotowanie wszystkiego to nie jest kwestia tygodnia – dodaje General Manager na Polskę w Schultz Shipping.
Mycie amerykańskich pojazdów wojskowych na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku organizuje firma BLG AutoTerminal.
Gunston Hall w Porcie Gdańsk:
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej