US Navy przyznała kontrakty na badanie dużych bezzałogowych statków, które miałyby w przyszłości dołączyć do jej floty.
Kontrakty ze stałą ceną, na łączną kwotę prawie 42 mln USD, zostały przyznane sześciu firmom, w tym Huntington Ingalls, Lockheed Martin, Bollinger Shipyards Lockport, Marinette Marine Corp . Gibbs & Cox i Austal USA po otwartym konkursie.
Każdy kontrakt zawiera opcję wsparcia technicznego, które w przypadku skorzystania z niego przyniosłoby skumulowaną wartość prawie 60 mln USD.
Kontrakty zostały zawarte w celu dopracowania specyfikacji i wymagań dotyczących dużego statku bezzałogowego (LUSV) oraz przeprowadzenia badań niezawodności na podstawie informacji przekazanych przez partnerów branżowych.
- Te kontrakty na badania umożliwią Marynarce Wojennej zebranie wiedzy z naszych wysiłków w zakresie prototypowania na lądzie i morzu oraz bezpośrednią współpracę z przemysłem, w celu dopracowania wymagań dla niedrogiego, niezawodnego i efektywnego dużego bezzałogowego statku powierzchniowego - powiedział kapitan Pete Small, kierownik programu ds. bezzałogowych systemów morskich (PMS 406).
Program LUSV powstał w celu wspierania przyszłych naziemnych sił bojowych amerykańskiej marynarki poprzez rozwój i wystawianie tanich, bezzałogowych pojazdów o dużej wytrzymałości, które uzupełniają załogowych bojowników powierzchniowych.
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku
Rosyjski dron oberwał rybą. Kara za zadzieranie z ukraińskimi rybakami