Statki przekierowane z Morza Czerwonego opływają praktycznie cały kontynent afrykański. Z tego powodu w wielu tamtejszych portach zaroiło się od oceanicznych jednostek. Zanotowano także wzmożone zapotrzebowanie na operacje bunkrowania.
Jak pisze Bloomberg, afrykańskie porty, szczególnie w środkowej części zachodniego wybrzeża kontynentu, są coraz częściej odwiedzane przez statki płynące między Europą i Azją. Z tego też powodu niektóre z nich stają się coraz popularniejszymi hubami do bunkrowania.
Maersk poinformował, że najlepszymi portami do bunkrowania na trasie są Walvis Bay w Namibii i Port Louis na Mauritiusie. Pierwszy z tych portów jest położony niemalże na trasie – zawinięcie do niego nie powoduje dużego nadrabiania tras. Niemniej jednak, zarówno Maersk, jak i wiele innych firm, które obecnie przekierowują swoje statki wokół Przylądka Dobrej Nadziei, woli bunkrować na początku i na końcu trasy – w Azji i w Europie.
Opłynięcie Afryki nie zawsze jest jednak możliwe bez tankowania po drodze. Wydłużenie tras statków o około 5 tys. mil nie uszło uwadze międzynarodowych koncernów, które mogą dostarczyć bunkier na terenie Afryki. Swój biznes rozkręca dzięki temu m.in. spółka TFG Marine należąca do Trafigury – podaje Bloomberg. TFG Marine oferuje dostarczenie bunkru „wszystkim statkom zawróconym z Kanału Sueskiego”, m.in. w Walvis Bay i Algoa Bay w RPA. Reprezentant firmy odmówił agencji jednak komentarza dotyczącego predykcji wzrostu sprzedaży na kontynencie afrykańskim.
fot. Depositphotos
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej