ew
Dostosowanie do polskiego prawa wymogów międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi zakłada projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczeniom morza, rozpatrywany przez sejmową komisję gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim odbyło się w czwartek na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Posłowie przyjęli poprawki biura legislacyjnego, w większości o charakterze redakcyjnym i doprecyzowującym.
"Ustawa przede wszystkim implementuje do polskiego porządku prawnego wymogi międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami" - powiedziała wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa.
"Ustawa określa przede wszystkim te obowiązki na poziomie trzech podmiotów: armatorów statków, portów i podmiotów, które będą się zajmowały czyszczeniem zbiorników” – kontynuowała. W każdym z tych elementów wskazane są zobowiązania, ale jednocześnie sankcje za niewykonanie tych zobowiązań – dodała Moskwa.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu