pc
Komisja Europejska nałożyła we wtorek cła wyrównawcze w wysokości 8–18 proc. na przywóz biodiesla z Indonezji. Powodem jest subsydiowanie eksportowanego produktu przez Dżakartę.
W przeprowadzonym dochodzeniu Komisja stwierdziła, że indonezyjscy producenci biodiesla korzystają z dotacji, ulg podatkowych i dostępu do surowców poniżej cen rynkowych. Jest to niekorzystne i niekonkurencyjne dla producentów w UE. Cła, jak podkreśla Komisja, mają na celu przywrócenie równych warunków dla producentów biodiesla w Unii.
Nowe cła przywozowe zostały nałożone tymczasowo, a dochodzenie będzie kontynuowane z możliwością podjęcia ostatecznej decyzji o nałożeniu ceł ostatecznie do połowy grudnia 2019 r.
Głównym surowcem do produkcji biodiesla w Indonezji jest olej palmowy. Dochodzenie koncentruje się jednak na subsydiowaniu produkcji, niezależnie od użytego surowca.
Wartość rynku biodiesla w UE jest szacowana na około 9 mld euro rocznie, a import z Indonezji osiąga wartość około 400 mln euro.
Spotkanie szefów MSZ Polski i Sri Lanki. Omawiano m.in. współpracę portów morskich
IMO chce być bardziej transparentna w kwestii dzielenia się informacjami na temat swojej działalności
Charakterystyka ogólna i zakres zastosowania (prawo angielskie). Reguły Hague-Visby
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie