mb
Eurodeputowani partii Ecolo skierowali zapytanie parlamentarne dotyczące inwestycji żeglugowej przebiegającej przez Mierzeje Wiślaną. Sytuacja jest o tyle ciekawa, iż kanał budować będzie belgijsko-polskie konsorcjum Besix/NDI, które wygrało przetarg ogłoszony przez Urząd Morski. Co więcej, konsorcjum jest na etapie konsultacji ws. bezpieczeństwa na placu budowy z tamtejszym samorządem lokalnym. Chodzi przede wszystkim o zabezpieczenie wojewódzkiej trasy nr 501 z Mikoszewa do Krynicy Morskiej.
Komisja Europejska dwa razy wzywała Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej do zatrzymania prac dopóty, dopóki nie zostaną rozwiane wszelkie wątpliwości środowiskowe. Odwołania od decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie dające zielone światło dalszemu rozwojowi infrastruktury są wciąż rozpatrywane. Konsorcjum powołując się na umowę twierdzi, że wykonuje tylko jej warunki.
Zastrzeżenie wielokrotnie zgłaszali mieszkańcy Mierzei Wiślanej oraz ekolodzy w tym specjaliści ekonomiki transportu podkreślając, ze inwestycja ta jest szkodliwa dla ekosystemu i nie opłacalna. Jej szacowany koszt wyniesie ok. 2 mld zł.
Rola kobiet w sportach, w tym wodnych, ma wzrosnąć. Ministerstwo Sportu i Turystyki szykuje ważne zmiany
Zmiany w wydawaniu dyplomów ukraińskim marynarzom. Zlikwidowano Inspektorat Szkolenia i Certyfikacji
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Protest w Świnoujściu. Mieszkańcy zablokowali wjazd do tunelu