ABB zostało wybrane jako dostawca systemu napędowego dla pierwszego holownika elektrycznego Crowley, który jest obecnie w fazie rozwoju.
Holownik, który Crowley nazywa eWolf w hołdzie dla swojego pierwszego holownika, zostanie zbudowany w stoczni Master Boat Builders z siedzibą w Alabamie, a dostawa zaplanowana jest na połowę 2023 roku. Po dostarczeniu statek będzie świadczyć usługi asysty i eskorty w porcie w San Diego, stając się pierwszym całkowicie elektrycznym holownikiem portowym na baterie, jaki kiedykolwiek zbudowano i eksploatowano w Stanach Zjednoczonych, i tylko trzecim tego rodzaju, który rozpocznie operacje na całym świecie.
Zgodnie z umową z MBB, ABB dostarczy kompleksowy elektryczny system napędowy do pracy bez emisji. Pakiet będzie zawierał system magazynowania energii o mocy sześciu megawatogodzin (ESS) dla 70 ton uciągu na pachołku. Akumulator pozwala holownikowi wykonać cały dzień typowej pracy, zanim zaistnieje potrzeba ponownego naładowania.
Według ABB, całkowicie elektryczny holownik będzie miał potencjał do wyeliminowania ekwiwalentu emisji CO2 o wartości ponad 100 samochodów rocznie i niższych kosztów operacyjnych w porównaniu z konwencjonalnymi holownikami o podobnej wielkości.
- Innowacyjny system napędowy eWolf i zaawansowana technologia sterowania zapewnią zrównoważone rozwiązanie wspomagania statku o zwiększonym bezpieczeństwie i możliwościach – powiedział Porter Sesnon w Crowley, dyrektor ds. rozwoju biznesu w zakresie wspomagania statków i usług offshore. - Crowley z niecierpliwością czeka na współpracę z ABB i Master Boat Builders, aby dostarczyć ten przełomowy holownik asystujący statkowi i zapewnić klientom w San Diego bezemisyjny, wysokowydajny statek.
Zautomatyzowane jednostki to większe bezpieczeństwo na morzu
Oprócz integracji systemów, inżynierii i automatyzacji, ABB dostarczy również platformę systemu dystrybucji energii Onboard DC Grid™, umożliwiającą operacje bezemisyjne dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii jako źródła energii.
- W ABB jesteśmy pionierami we wdrażaniu technologii elektrycznych, cyfrowych i połączonych w celu zwiększenia zrównoważonego rozwoju w obu Amerykach i na całym świecie, a także pomagamy armatorom we wdrażaniu zautomatyzowanych systemów, które zwiększają bezpieczeństwo na morzu – powiedział David Lee zABB Marine i porty. - To zaszczyt, że zostaliśmy wybrani przez Crowley – firmę znaną z rzetelności w świadczeniu usług, której cele w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa są tak ściśle zbieżne z naszymi.
Holownik będzie również wyposażony w rozwiązanie do orientacji sytuacyjnej Ability™ Marine Pilot Vision firmy ABB oraz Ability™ Marine Control, które umożliwią wsparcie manewrowania i przyszłe operacje zdalne. Pełny zakres dostaw obejmuje również silniki napędowe, rozdzielnice niskiego napięcia, transformatory, akumulatory litowo-jonowe, mechaniczne pędniki typu L-drive oraz system zdalnej diagnostyki ABB Ability™ dla przemysłu morskiego do ciągłego monitorowania sprzętu i konserwacji predykcyjnej.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy