Fińska firma technologiczna ABB wygrała kontrakt o wartości ponad 300 milionów dolarów od Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering na dostawę pakietu zasilania i napędu dla sześciu nowych statków transportowych LNG, które pływałyby wzdłuż Północnej Drogi Morskiej.
ABB poinformowało w poniedziałek, że każdy z sześciu nowo zbudowanych statków będzie zawierał trio największych i najpotężniejszych jednostek napędowych Azipod, jakie kiedykolwiek dostarczono dla statków operujących w lodzie.
Razem gigantyczne jednostki Azipod o mocy 17 MW zapewnią łączną moc 51 MW, umożliwiając statkom bezpieczne poruszanie się po lodzie o grubości do 2,1 metra. W podobnych warunkach porównywalne statki bez systemu ABB wymagałyby pomocy lodołamacza.
Układ napędowy Azipod, w którym silnik elektryczny znajduje się w zanurzonej kapsule na zewnątrz kadłuba statku, może obracać się o 360 stopni, aby zwiększyć manewrowość, co jest szczególnie ważne w przypadku statków pracujących w lodzie. Nowe zbiornikowce LNG otrzymają klasę ARC7 - najwyższą klasę lodową dla statków handlowych.
Zamówienie jest następstwem udanej dostawy najnowocześniejszej technologii ABB dla serii 15 statków obsługujących projekt Jamał LNG - jedno z największych w historii zamówień dla ABB Marine & Ports, zrealizowane w 2019 roku.
Juha Koskela, prezes ABB Marine & Ports, powiedział: „Jesteśmy dumni, że nasza technologia została ponownie wybrana do wymagających operacji w Arktyce.
- Jesteśmy zaangażowani we wspieranie rozwijającego się przemysłu morskiego w Arktyce dzięki naszej niezrównanej technologii, która od lat zapewnia bezpieczne i zrównoważone operacje oraz zapewnia całoroczny transport.
Sześć statków, począwszy od 2023 r., będzie obsługiwać Arctic LNG 2 - jeden z największych projektów przemysłowych w Arktyce - i każdy z nich będzie miał zdolność przewozową 170 000 m3 LNG.
Do tej pory ABB dostarczyła elektryczne układy napędowe do ponad 90 lodołamaczy lub statków lodowych o rozpiętości napędu Azipod od 1MW do 22MW.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024