mk
Spółka Intermarine UK, specjalizująca się w projektach inżynierii morskiej, zakończyła swój najnowszy projekt budowy platformy pływającej dla Royal Navy.
Firma z siedzibą w Dorset zbudowała ponton o wymiarach 24 × 12 metrów, który będzie zacumowany do rufy jednostek HMS QUEEN ELIZABETH lub HMS PRINCE OF WALES. Zakotwiczony w Portsmouth ponton, umożliwi załodze i pasażerom wsiadanie i wysiadanie na tyłach statku.
Intermarine UK, to część polskiej grupy Inter Marine. Na początku 2018 r. firma otworzyła zakład produkcyjny i spawalniczy o powierzchni 2000 m 2 w Portland Port na południowym wybrzeżu Anglii.
W ciągu ostatniego roku Intermarine wydał ponad 500 000 funtów na wyposażenie zakładu w najnowocześniejsze maszyny.
„Ten projekt dla Royal Navy doskonale wykorzystał bazę produkcyjną, którą stworzyliśmy w Portland Port. Cały sprzęt, który zainstalowaliśmy w warsztacie, został wykorzystany do produkcji tego pontonu, od maszyny do walcowania hydraulicznego do prasy krawędziowej CNC. Nasza wycinarka plazmowa CNC idealnie nadaje się do każdego projektu stalowego i przy tej okazji umożliwiła wycięcie wszystkich paneli wymaganych dla pontonu. - informuje Mark Bowden, kierownik produkcji Intermarine w Wielkiej Brytanii.
Ponton został zbudowany w czterech sekcjach przez okres dwóch i pół miesiąca.
„Każda część została następnie połączona śrubami, aby stworzyć pływającą platformę o wyporności wynoszącej 86 ton. Śrubowana konstrukcja w kształcie „I” w środku pontonu niesie miękką powierzchnię pokładu o wymiarach około 16 × 6 metrów. Zbudowana platforma została dostarczona do Portsmouth.
Przed założeniem zakładu produkcyjnego Intermarine UK odegrał kluczową rolę w montażu dwóch nowych lotniskowców w Wielkiej Brytanii.
W ramach trwającego cztery i pół roku projektu zatrudniającego 500 osób firma otrzymała zadanie dostosowania i połączenia sekcji HMS QUEEN ELIZABETH i HMS PRINCE OF WALES.
Każdy z modułów statku zawierał 16 pokładów i ważył setki ton, co czyniło go ogromnym przedsięwzięciem wymagającym znacznych umiejętności i precyzji.
P&O Ferries dodaje nową jednostkę do floty. Połączy Wielką Brytanię z Belgią
Viking Energy na amoniaku. Wärtsilä i Eidesvik tworzą przyszłość żeglugi
Corner Pub NGLMachining na targach SMM
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wręcza 400. decyzję o wsparciu w ramach Polskiej Strefy Inwestycji
Singapur liderem we wdrażaniu rozwiązań ekologicznych. Port otwarty na międzynarodowych innowatorów
Lloyd's Register i Core Power przeprowadzą badanie regulacyjne dotyczące kontenerowców z napędem jądrowym nowej generacji