PMK
Od grudnia zeszłego roku nie odnotowano żadnej transakcji sprzedaży masowców capesize - informuje portal VesselsValue.
- Nie odnotowaliśmy żadnej takiej transakcji od 19 grudnia zeszłego roku. Tak długiej, bo trwającej 110 dni, przerwy jeszcze nigdy wcześniej nie widzieliśmy na rynku - zauważyła Olivia Watkins, analityk w VesselsValue. - Co ciekawe, od początku roku 13 statków tego typu zostało wysłanych do rozbiórki, głównie w kierunku Bangladeszu - dodała Watkins.
Wartość typowego 15-letniego masowca capesize spadła o 20% od 1 listopada 2018 roku, do 12,2 mln dolarów obecnie - podało VesselsValue. Choć warto zauważyć, że inni analitycy informowali o cenach nawet o 10-15 procent wyższych.
W ubiegłym roku rynek capesize był zaskakująco niestabilny, ponieważ perspektywa wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami spowodowała niepewność na rynku nabywców surowców. Jesienią nastąpił nieoczekiwany spadek, który zakłócił silny do tego czasu rok dla armatorów tych jednostek.
Ministerstwo Infrastruktury rozbuduje system RIS na kolejnych odcinkach Odry
Greencarrier umożliwia klientom przejście na paliwa odnawialne
A. Dziambor odchodzi z Portu Gdańsk
Kolej wspiera porty. Połączenie kolejowe Rasht-Morze Kaspijskie umożliwia transport towarów z Rosji do Iraku i Indii
Tunel w Świnoujściu ma już rok. "Jedna z najważniejszych inwestycji po 1989 roku"
Kolejne skutki burzy w Gdańsku. Powalone kontenery morskie w Baltic Hub