W Zarządzie Morskiego Portu Gdynia zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego. Procedura postępowania będzie musiała się odbyć od początku.
Przypomnijmy, że pod koniec marca Ministerstwo Infrastruktury przekazało, że nie wyraża zgody na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia przez konsorcjum firm Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera, które zwyciężyło w przetargu. Przyczyny nie zostały podane do wiadomości publicznej, mogą być jednak związane z faktem, że część firm wchodzących w skład konsorcjum powiązana jest osobowo z grupą Viterra. Ta z kolei jest wiodącym graczem na polskim rynku produktów agro. Przejęcie przez powiązane z nią spółki głównego terminala zbożowego w Polsce wiązałoby się z uzyskaniem monopolu na handel produktami rolnymi w kraju, co podnosili zarówno rolnicy, jak i przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Dotychczasowe informacje przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury nie precyzowały, jaka ścieżka w kwestii przetargu zostanie obrana: czy całe postępowanie zostanie anulowane i rozpisane na nowo, czy prawo do podpisania umowy uzyska drugi najwyżej oceniony oferent.
Jak poinformowała nas Anna Szumańska, rzecznik prasowa resortu w marcu, "W związku z brakiem zgody Ministra Infrastruktury na oddanie nieruchomości w dzierżawę podmiotowi wskazanemu przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA we wniosku, Spółka może unieważnić postępowanie lub wystąpić z kolejnym wnioskiem do MI o wyrażenie zgody na zawarcie umowy z oferentem, który otrzymał drugi wynik w postępowaniu przetargowym. Kwestia ta należy do wyłącznej kompetencji Zarządu Spółki, który jest w tym wypadku związany warunkami postępowania przetargowego."
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej