W Porcie Szczecin-Świnoujście podpisano list intencyjny na powstanie drugiego agroportu w Polsce. Podpisanie odbyło się w czwartek z udziałem przedstawicieli Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Rolno-Spożywczej Spółki Inwestycyjnej (utworzonej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa). W wydarzeniu wziął również udział minister Marek Gróbarczyk.
Agroterminal powstanie na terenie należącym do OT Port Świnoujście. W znajdującym się tam magazynie, spełniającym ku temu odpowiednie warunki, zostanie wybudowany 300-metrowy taśmociąg, który połączy go z nabrzeżem i wzmocni potencjał przeładunków. Ponadto w tym miejscu będzie można składować składować prawie 100 tys. ton ładunków w postaci zboża i produktów spożywczych.
Marek Gróbarczyk podkreślił, że utworzenie agroportu w OT Port Świnoujście to ważny i zarazem kluczowy krok w kierunku rozwoju polskiego rolnictwa i eksportu krajowych towarów w świat.
– Dążenie do stworzenia agroportu nie powstało wczoraj ani przedwczoraj, ale było efektem wielu uzgodnień, spotkań i analiz. W efekcie tych spotkań zrodziła się koncepcja portu specjalizującego się w przeładunkach zboża i innych produktów agro – powiedział wiceminister infrastruktury.
Grupa OTL to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem jej działalności są rynki Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia i spółki Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych. Jest także ona właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo i Kolei Bałtyckiej, świadczącej usługi manewrowe oraz związane z transportem kolejowym.
🟢W #ZMPSIŚ podpisano list intencyjny na powstanie drugiego agroportu w Polsce. W #PortŚwinoujście powstanie #agroport dla zboża i produktów spożywczych. pic.twitter.com/xjWvqj92Iq
— Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (@ZMPSiS) October 12, 2023
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej