W piątek 2 czerwca w Gdynia Container Terminalu po raz pierwszy pojawił się statek armatora Viasea.
Kontenerowiec Energy, który pojawił się w GCT w piątek, jest jednym z dwóch, jakie będą regularnie kursować na nowej dla terminalu linii. Statki z Gdyni będą pływać do Oslo, Moss, Immingham, Moerdijk, ponownie do Oslo i Moss, następnie do Kłajpedy i znów do Gdyni. Jak podaje armator, dzięki odpowiedniej koordynacji serwis umożliwia też transhipment na Półwysep Iberyjski i do Irlandii.
Nowy serwis shortsea z GCT nastawiony jest na kontenery 45-stopowe. Statki Viasea będą pojawiać się w gdyńskim terminalu raz w tygodniu – w piątki. Będą to JSP Carla o długości blisko 140 metrów i 9193 DWT oraz Energy o długości 135 m i 9368 DWT. Oba pływają pod banderą Madery.
Viasea to norweska niezależna linia żeglugowa z własną flotą statków i sprzętem kontenerowym. Linie skupiają się na obsłudze połączeń bliskiego zasięgu oraz transportu multimodalnego do i z portów w Europie, oferując tym samym serwis door-to-door.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej