Oto zestawienie sześciu, naszym zdaniem, najdziwniejszych łodzi świata. Jak się okazuje, można zaprojektować i zbudować praktycznie wszystko. Wystarczy tylko popuścić wodze fantazji. Poniżej prezentujemy zdjęcia jednostek oraz filmiki z ich udziałem.
Pływający suwak
Nazwa „Zipper”, czyli suwak, pochodzi od jego wymyślnych kształtów. Na pomysł zaprojektowania łodzi o tym specyficznym wyglądzie wpadł japoński artysta Yasuhiro Suzuki. Pływający "Zipper" w połączeniu ze śladem, który zostawia na wodzie, daje efekt otwierania zamka błyskawicznego. Zbudowanie motorówki zajęło Japończykowi 7 lat.
Ekologiczna zabawka
"Quadrofoil" jest pierwszym na świecie w pełni elektrycznym i całkowicie przyjaznym dla środowiska skuterem wodnym. Cichy silnik i zerowa emisja spalin umożliwia mu dostęp do stref ekologicznych. Porusza się z maksymalną prędkością do 40 km/h. W przypadku przewrócenia jednostka samoczynnie powraca do prawidłowej pozycji na wodzie.
Mini łódka podwodna
"Ego" jest 3,5 tonową mini-łodzią, której kabina zanurzona jest w wodzie, dzięki czemu pasażerowie mogą podziwiać podwodne widoki. Mierzy 3,35 metrów długości i jest w stanie udźwignąć 300 kg. Posiada silnik elektryczny i jest bardzo cicha. Jej baterie, w zależności od prędkości wytrzymują 4-8 godzin. Łódź zaprojektowano w koreańskiej firmie Raonhaje. Sterowanie łodzią podobne jest do prowadzenia samochodu. Oprócz kierownicy załoga statku ma do dyspozycji pedał gazu i hamulec. Ego może pływać z maksymalną prędkością czterech węzłów, czyli niecałych 7,5 km/godz.
Modułowa budowa
WAM-V "Proteus" to łódź modułowa, której projekt sponsorowany między innymi przez koncern Hewlett-Packard. "Proteus" reaguje na ruchy wody i dostosowuje swoją konstrukcję do panujących warunków. Zbudowany jest bowiem z wielu niezależnie od siebie elementów, dzięki czemu w zależności od stopnia wzburzenia morza, może samoistnie się obniżyć czy nieznacznie zmienić kształt.
Kite i skuter wodny w jednym
Mathias Koehler zaprojektował niezwykłą gratkę dla miłośników "latania" na wodzie i nurkowania. Stworzył łódkę "Nereus", która wprawiana jest w ruch dzięki sile wiatru (jest połączona z latawcem). Z wyglądu przypomina motor. Sterowanie Nereusa odbywa się za pomocą stóp, a nurkowanie możliwe jest dzięki umieszczonym w podstawie, sterowanym za pomocą manetek w kierownicy, płetwom.
Najdziwniejsza w zestawieniu?
"Earthrace" została wymyślona i zaprojektowana przez firmę LOMOcean, a wybudowana w nowozelandzkiej stoczni stoczniowej Calibre Boat. Głównym priorytetem projektantów było osiągnięcie przez łódź maksymalnej prędkości bez wpływu na jej stabilność. Łódź mierzy pond 23 m długości i pływa z maksymalną prędkością oprawie 60 km/godz. Powstało już kilka wersji tego trójkadłubowca.
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody