Żegluga Gdańska objęła technicznym zarządem armatorskim masowiec Kumano Hero.
Kumano Hero to największy statek, nad jakim techniczny zarząd armatorski sprawuje Żegluga Gdańska. Masowiec wyróżnia się nośnością ok. 106 500 ton i jest to statek klasy mini-capesize. Jednostka w tym roku została zakupiona za 18,5 mln dolarów przez Oaktree Capital Management od armatora z Japonii. Masowiec został zbudowany w japońskiej stoczni Oshima Shipbuilding w 2008 roku. Statek pływa pod banderą Wysp Marshalla.
Kumano Hero ma długość 254,62 metra i szerokość 43. Jego zanurzenie to niemal 13,5 metra.
Żegluga Gdańska jest też operatorem mniejszego masowca – Right Hero o długości 188,5 metra i nośności blisko 52 tys. ton, również pływającego pod banderą Wysp Marshalla. Co ciekawe, statek powstał w tej samej stoczni co Kumano Hero – w Oshima Shipbuilding w 2009 roku. Flotę cargo Żeglugi Gdańskiej uzupełnia zarejestrowany w Polsce mv Tollund, statek general cargo o długości 91,5 metra i nośności 4170 ton.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy