Katarzyna Romantowska-Jaskólska to Dyrektorka Zarządzająca Damen Engineering Gdańsk. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl opowiada o perspektywie branży morskiej na zrównoważony rozwój i swoich doświadczeniach w zawodzie.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Pierwsze litery od angielskich rzeczowników Enviromental Social Governece. Środowisko, kwestie społeczne i zarządzanie, w skrócie ESG, to jeden z najgorętszych tematów w biznesie w ogóle, w tym oczywiście, w szeroko rozumianej branży morskiej: przemyśle stoczniowym i żegludze.
Rząd przyjął w środę projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego. Ma on umożliwić realizację programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027, którego budżet to blisko 732 mln euro - poinformowała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Biuro Damen Engineering Gdańsk (DEGd) zatrudnia ponad 150 pracowników. Zapytaliśmy szefów firmy, co wyróżnia zespół, który na co dzień stawia między innymi na takie wartości jak jakość pracy i edukacji, równość płci i troska o klimat?
Jesteśmy świadkami szybkiego rozwoju technologicznego w zakresie zielonej energii. Widok coraz większych turbin wiatrowych wzbudza w nas emocje. Jednak między planowaniem projektu a uruchomieniem farmy wiatrowej musi zajść cały szereg procesów. O wyzwaniach rozwijającej się branży morskich farm wiatrowych – ograniczeniach łańcucha dostaw i ryzykach związanych z fazą instalacji mówi Sławomir Michaluk, Project Manager w Vestas Poland.
Liebherr-MCCtec poinformował, że otrzymał złoty metal za zrównoważony rozwój biznesowy od niezależnego audytora EcoVadis.
Społeczności Regionu Bałtyckiego intensywniej niż dotąd będą w najbliższej dekadzie działać wspólnie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Takie cele i zdania wyznacza „Baltic 2030 Action Plan”. Lokalne samorządy i organizacje otoczenia biznesu, które chcą się zaangażować we wspólne przedsięwzięcia będą działały pod parasolem wsparcia partnerów projektu Umbrella 2.0.
Koncepcja zewnętrznego kompleksu portowego z głębokowodnym terminalem kontenerowym i terminalem uniwersalnym oraz funkcjonującym już gazoportem to nowa wizja zrównoważonego rozwoju Świnoujścia, zarówno w obszarze gospodarczym, turystycznym jak i uzdrowiskowym. Tym projektem Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wpisuje się w obszar społecznie odpowiedzialnego biznesu.
Najnowszy raport przygotowany przez Radę Doradczą Europejskich Akademii Nauk (EASAC) pt. „W kierunku zrównoważonej przyszłości: transformacyjna zmiana i priorytety po COVID-19” przedstawia dowody na to, że walka ze zmianą klimatu, utratą różnorodności biologicznej i wyczerpywaniem zasobów Ziemi wymaga jednoznacznych i natychmiastowych działań. Autorzy ostrzegają, że jesteśmy o krok od przekroczenia granic wydolności naszej planety i podkreślają jednocześnie, że nie należy ignorować oporu wobec Zielonego Ładu i związanych z nim wy
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości