Dzięki postawieniu kolejnych namiotów i silosów możliwości przeładunkowe zbóż w porcie wzrosną do 0,5 mln ton miesięcznie, a rocznie nawet do 5,8 mln ton – mówi w rozmowie ze środową "Gazetą Polską" Łukasz Malinowski, prezes Portu Gdańsk. Dodał, że w praktyce zboże jest głównie eksportowane.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Postępowanie jest prowadzone za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Oferty można składać do 1 sierpnia.
Na wtorkowym posiedzeniu rząd rozpatrzy projekt uchwały ws. zabezpieczenia zdolności przeładunkowych węgla przez podmioty zarządzające portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Wysłucha też informacji nt. sytuacji sektora energetycznego.
Testowanie importowanej żywności pod kątem obecności koronawirusa prowadzi do przekroczenia limitu przepustowości niektórych głównych chińskich portów - poinformowali w tym tygodniu główni spedytorzy, ostrzegając przed dodatkowymi opłatami i możliwymi przekierowaniami do innych portów.
24 kwietnia trzeci żuraw portowy Liebherr LPS 600 stanął na Pirsie Rudowym w Porcie Północnym. Nowe urządzenie zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu i wyraźnie przyśpieszy obsługę zawijających do portu jednostek.
24 marca trzeci żuraw portowy Liebherr LPS 600 stanął na Pirsie Rudowym w Porcie Północnym. Nowe urządzenie zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu i wyraźnie przyśpieszy obsługę zawijających do portu jednostek.
Przeładunki w polskich portach morskich w 2019 roku przekroczyły rekordowe 108 mln ton. Do ponad 3 mln TEU wzrosła też liczba kontenerów, które do nich trafiły. Zaplanowane na kolejne lata inwestycje mają przyczynić się do dalszego wzrostu możliwości przeładunkowych i znaczenia krajowych portów w Europie. Prognozy zakładają, że do 2050 roku zapotrzebowanie na przeładunki kontenerowe będzie ponad trzykrotnie większe niż dziś. Przykładem takiej inwestycji jest budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni.
Chiński rząd zamierza kontynuuować swoją politykę optymalizacji portów kontenerowych. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że zdolności przeładunkowe tych obiektów aż o 50 mln TEU przekraczają popyt.
Finał The Tall Ship Races i odznaczenie pracowników Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Wodorowa Norwegia. Wodór na lądzie i na morzu szansą dla polskich hubów
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Ekspert: główny spór między Atenami i Ankarą dotyczy morza
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Damen dostarczy siłom morskim Litwy holownik