• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Produktowce – konie robocze na rynku transportu produktów petrochemicznych

Przewozy produktowcami spadły w ostatnim czasie na niektórych rynkach. Popyt na transport produktów jednak się utrzymuje ze względu na popyt przemysłu chemicznego oraz transportu. Popyt na przewozy tego typu zbiornikowcami utrzymuje się również ze względu na konieczność pokonywania dłuższych tras. Zagrożenia atakami Huti w Zatoce Adeńskiej sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na tonomile pokonywane przez pracowite floty produktowców.

04.07.2024, 20:14
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Gaz na morzu i w portach. Polska beneficjentem amerykańskiej dominacji na morskim rynku LNG

Światowy handel LPG odnotowuje stałą poprawę w ciągu ostatnich dwóch lat, po bardzo słabym roku 2021. Całkowity eksport morski LPG w 2023 roku wzrósł o 3,6% rok do roku do 144,4 mln ton, wynika z danych LSEG – podaje Banchero Costa. Import LPG do Polski wzrósł o 6,5% w stosunku do 2022 r. do 2,625 tys. ton – ustaliła Polska Organizacja Gazu Płynnego. W pierwszym kwartale 2024 roku światowy eksport LPG wzrósł do 37,3 mln ton.

02.07.2024, 15:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dekarbonizacja w cieniu ropy i gazu. W 2024 i 2025 r. więcej pracy zbiornikowców i terminali, także w Polsce

Firmy działające na rynku produkcji i dystrybucji ropy naftowej i gazu pilnie obserwują rynek produkcji zielonej energii. Aż 74% przedsiębiorców działających na rynku ropy i gazu uważa, że ​​ spółki naftowe i gazowe odgrywają wiodącą rolę w przyspieszaniu transformacji energetycznej, a 55% z nich twierdzi, że ich organizacja aktywnie dostosowuje się do koszyka energetycznego charakteryzującego się mniejszą emisją dwutlenku węgla – wynika z najnowszego raportu DNV „Energy Industry Insights 2024”.

26.06.2024, 10:55
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Kryzys na Morzu Czerwonym tematem 108. sesji IMO w Londynie

W dniach 15-24 maja 2024 roku Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (Maritime Safety Committee, MSC) zbierze się osobiście na 108. sesji w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie. Wśród głównych tematów poruszonych podczas wydarzenia będzie rozwiązanie trwającego od listopada 2023 roku problemu kryzysu żeglugi na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.

15.05.2024, 10:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?

Co roku Polska traci około 8 mld zł z powodu tego, że polska flota handlowa pływa pod obcymi banderami – to najkrótsza konkluzja konferencji „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!”, która odbyła się Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 24 kwietnia 2024 roku.

28.04.2024, 23:55
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią

Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.

17.04.2024, 21:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chiński przemysł stoczniowy z pełnym portfelem do 2028 roku. Wspierają armatorzy i kooperanci z Europy

Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.

15.04.2024, 11:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.

13.04.2024, 18:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Indie – nowy rozgrywający na morskich szlakach ropy i produktów rafineryjnych

Indie złapały wiatr w rafineryjne żagle po wprowadzeniu sankcji na handel z Rosją i ograniczeniu importu rosyjskiej ropy przez państwa UE. Szczególnie dobry biznesowo był rok 2022. Również w 2023 r. nie było najgorzej. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę wywiadowczą Kpler, import ropy naftowej do Indii wzrósł w marcu 2024 r. do 5,2 mln baryłek dziennie.

01.04.2024, 22:26
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Strażak-28 z tytułem Best Large FIFI Boat

Statek pożarniczy Strażak-28, zbudowany dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście otrzymał tytuł Best Large FiFi Boat w rankingu 2023 Workboat World Best australijskiego wydawnictwa Baird Maritime. To jedno z najbardziej znanych na świecie, szczególnie w obszarze statków roboczych, fachowych wydawnictw morskich z siedzibą w Melbourne i filią wydawniczą w Hong-Kongu, do którego należą między innymi portale BairdMaritime.com i WorkBoatWorld.com.

29.02.2024, 14:00

Dziękujemy za wysłane grafiki.