Obserwując przepływ towarów przez Polskie porty morskie, można zaobserwować, że jednym z kluczowych importowanych towarów w ostatnich latach jest stal.
W świnoujskim porcie w kwietniu 2021 przeładunek węgla zanotował najlepszy wynik – wzrost o 165,4 % wobec kwietnia 2020. W pierwszym kwartale 2021 roku TSL Silesia przyjęła do obsługi spedycyjnej i celnej dwa statki z węglem koksowym z Australii o łącznym tonażu ponad 127 000 ton.
W ubiegłym roku polska gospodarka zużyła rekordową ilość stali – koniunktura w przemyśle i duże inwestycje sprawiły, że krajowe zużycie wyrobów stalowych wzrosło o ok. 10 proc. Prawie trzy czwarte popytu zaspokaja import; polskie huty nieznacznie zmniejszyły swoją produkcję.
W ub. roku krajowe zużycie stali osiągnęło rekordowy poziom ponad 13,5 mln ton - wynika z danych Hutniczej Izby Przemysłowo-Handlowej (HIPH) w Katowicach. Krajowa produkcja stali wzrosła prawie o 15 proc. W tym roku spodziewany jest dalszy wzrost zużycia, przy niewielkim spadku produkcji stali.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri