Wprowadzenie przepisów z roku 2020 mających zapobiegać zanieczyszczaniu atmosfery przez statki mogło się przyczynić do szybszego niż oczekiwano podwyższenia temperatury na Ziemi - informuje pismo „Communications Earth and Environment"
Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
Port w Barcelonie jesienią br. przyjął ostatni statek wycieczkowy w centrum miasta. Do połowy października br. statki z pasażerami cumowały przy nabrzeżu północnym Barcelony, zlokalizowanym w World Trade Center. Od listopada statki wycieczkowe będą dobijać do nabrzeża Adossat. Jest to dzielnica znacznie oddalona od centrum miasta i dzielnic mieszkaniowych.
Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
Sojusz Na Rzecz Czystej Arktyki wyraził zdziwienie, że Komitet Ochrony Środowiska Morskiego MEPC 80 nie podjął zdecydowanych działań aby ocalić Arktykę przed wpływem globalnej żeglugi. Żeglugowcy zdają się nie dostrzegać w pełni zagrożenia jakie płynie z coraz intensywniejszego wykorzystania w handlu i turystyce północnych szlaków morskich.
Administracja prezydenta Joe Bidena planuje przeznaczyć blisko 4 miliardów dolarów w celu polepszenia elektryfikacji amerykańskich portów i redukcji emisji CO2 z samochodów ciężarowych.
W dzielnicach sąsiadujących z Portem Gdańsk nasila się zanieczyszczenie powietrza, prowadzone dotąd rozmowy m.in. z Zarządem Portu niewiele przyniosły – podkreśla prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Zaapelowała do premiera Mateusza Morawieckiego o podjęcie działań prowadzących do poprawy sytuacji.
Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę, które zwiększa wkład sektora transportu morskiego w osiągnięcie ogólnounijnego celu redukcji emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 roku oraz w osiągnięcie w 2050 roku neutralności klimatycznej.
Przedstawiciele Portu Gdańsk, miasta Gdańsk i kilku innych zainteresowanych instytucji spotkali się w sprawie pomysłów na zmniejszenie korków na trasach dojazdowych do portu. Pojawiły się pierwsze ustalenia.
Europa i Polska przechodzi na transport intermodalny.
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Sunreef Yachts prezentuje nowe katamarany
Marynarka Wojenna Włoch zamawia dwie kolejne fregaty serii FREMM
Ocean Network Express opublikował wyniki finansowe za I kwartał tego roku
Protest mieszkańców Gdańska z powodu zanieczyszczeń pyłem z portu