„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” – wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna – zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
Firma Deep Sea Vision podała, że udało się zlokalizować na południowym Pacyfiku obiekt, który może być wrakiem samolotu słynnej lotniczki Ameliii Earhart.
Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.
Przynajmniej pod jednym względem polskiej energetyce bliżej do Azji i takich państw jak Filipiny czy Wietnam niż Zachodu. Z raportu Statistical Review of World Energy wynika, że aż 42% naszej energii pierwotnej (czyli nieprzetworzonej) pochodzi z węgla. Nic odkrywczego, ale w Europie to rzadkość. To mogłoby ulec zmianie, ale zamiast stanąć na dwóch nogach, stoimy na jednej, i to tej słabszej, ignorując naszą mocną stronę, czyli wiatr. Dlaczego Polacy chcą płynąć pod prąd?
Już po raz dziesiąty jest organizowana ekspedycja "Santi. Odnaleźć Orła". Celem jej uczestników jest odkrycie, gdzie spoczywa wrak najsłynniejszego polskiego okrętu podwodnego z czasów II wojny światowej, ORP Orzeł. Obecnie jest to jedna z największych tajemnic w historii polskiej Marynarki Wojennej.
W ramach prowadzonej działalności na polskich wodach przez kanał łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską przeszedł niszczyciel min proj. 258 ORP Albatros. Był to sprawdzian zarówno dla okrętu, jak i infrastruktury żeglugowej, czy tą drogą mogą się przemieszczać większe jednostki.
Program edukacyjny Wód Polskich Aktywni Błękitni wszedł w drugi semestr roku szkolnego 2020/21. Ograniczenia epidemiczne nie sprzyjają szkolnej aktywności, jednak Wody Polskie starają się realizować działania edukacyjne on-line.
Czas nauki zdalnej to idealny moment na dotarcie do młodych odbiorców w nowoczesny, angażujący i niekonwencjonalny sposób. Przekonali się o tym dziś uczniowie ze szkół podstawowych z całej Polski, którzy uczestniczyli w interaktywnym spektaklu pt. „Nowa Hydrozagadka, czyli dzieci i ryby mają głos”, zrealizowany w ramach programu edukacyjnego Wód Polskich „Aktywni Błękitni – Szkoła przyjazna wodzie”.
Szukasz pomysłu na interesujące zajęcia dla dzieci i młodzieży? Nowy pakiet bezpłatnych materiałów edukacyjnych na temat ochrony mórz i oceanów już jest dostępny! Znajdziesz w nim m.in.: scenariusz lekcji i prezentacje, film edukacyjny oraz ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. Słowem – wszystko, co pozwoli uczniom łatwo i przyjemnie odkrywać tajemnice morskich ekosystemów. Przygotowaliśmy też materiały uzupełniające – przepisy kulinarne, gry i zabawy edukacyjne, morski zeszyt oraz konkurs dla szkół podstawowych.
„Można panikować” to przepełniony nostalgią portret 62-letniego fizyka atmosferycznego, prof. Szymona Malinowskiego, dyrektora Instytutu Geofizyki Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Profesor zajmuje się zjawiskami prowadzącymi do zmian klimatycznych i od lat ostrzega o nadchodzącym zagrożeniu. Szymon, który przez całe życie zawodowe edukuje innych, jest ukazany w momencie kiedy musi poradzić sobie z osobistą tragedią, która skłania go do oceny dokonań życia.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024