Orlen przewiduje wzrost zysku netto za 2023 r. o ok. 5,8 mld zł z powodu uwolnienia zabezpieczeń, stworzonych na potrzeby odbioru LNG od firmy Venture Global Calcasieu Pass (VGCP). Orlen dokonał takiego przeklasyfikowania, ponieważ nie dostał gazu o VGCP.
Poprawiające się wyniki producent specjalistycznych kontenerów to gównie efekt wchodzących do realizacji kolejnych zamówień z obszaru sił zbrojnych, które wynikają z przyznanej w ubiegłym roku koncesji z MSWiA. Zarząd Zrembu z optymizmem patrzy na 2024 rok i spodziewa się kontynuacji pozytywnego trendu.
Iberdrola kontynuuje działania w kierunku dekarbonizacji. Z końcem minionego roku firma osiągnęła 42 175 MW mocy zainstalowanej w instalacjach OZE. Dzięki produkcji zielonej energii wynoszącej blisko 80 000 mln kWh (wzrost o 6,3% r/r) firma uniknęła emisji 14 mln ton CO2 do atmosfery. Jest to równowartość emisji 1 mln samochodów pokonujących trasę 100 000 km każdy.
Koncern podjął decyzję o zwiększeniu skali rozbudowy kompleksu Olefin w zakładzie produkcyjnym w Płocku - przekazał w czwartek Orlen. Dodano, że według aktualnych szacunków koszt budowy kompleksu Olefiny III wyniesie ok. 25 mld zł.
ICTSI, filipiński właściciel Bałtyckiego Terminala Kontenerowego podsumował I półrocze 2022 r. Wyniki ekonomiczne są imponujące. Podaż kontenerów w terminalach wzrosła o 5% do 5,8 mln TEU. To sprawiło, że ICTSI zapewniła sobie wzrost zysku netto o 50% do 294,5 mln USD.
Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zanotowała mocny początek z roku z zyskiem netto 1,45 mld dolarów w pierwszym kwartale. Oznacza to masywny wzrost zysku (o 1423 proc.) w stosunku do 1 kwartału 2020 roku.
Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM, zmniejszył ogólne emisje pochodzące ze swojej floty o 4 procent w 2020 roku.
Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd AG jest pewny wysokich zarobków w 2020 roku, głównie z powodu niskich cen paliwa, ożywienia popytu w Azji i dobrego zarządzania flotą.
Bahri, największy na świecie właściciel i operator bardzo dużych tankowców (VLCC), odnotował wzrost zysku netto o 1569% w drugim kwartale 2020 roku, osiągając 202,7 mln USD.
Z powodu pandemii koronawirusa niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd spodziewa się trudnego roku, który doprowadzi do koniecznej korekty floty i niższych zarobków.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości