Bezpłatne rejsy do latarni morskiej i Fortu Gerharda, a także przejazdy autobusowe do plaży przy Podziemnym Mieście będą realizowane do 7 maja. Atrakcje od ponad dwóch tygodni były niedostępne dla zwiedzających z powodu wprowadzonej 200-metrowej strefy ochronnej wokół gazoportu.
Dwie z sześciu dróg ewakuacyjnych w podwodnym tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin będą w części przebiegały poza obudową samego tunelu. Wykonawca wykonał już odwierty technologiczne przez betonową obudowę tunelu i rozpoczyna mrożenie gruntu dla obydwu wyjść ewakuacyjnych.
Jak informuje urząd miejski w Świnoujściu, na budowie najdłuższego w Polsce podwodnego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin gotowe są już niemal wszystkie elementy konstrukcji pod przyszłą jezdnię dla samochodów.
Lada dzień rozpocznie się demontaż maszyny TBM Wyspiarka, która wydrążyła tunel pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. W tej chwili trwa wypompowywanie wody z komory odbiorczej, do której weszła TBM. Może potrwać jeszcze kilkadziesiąt godzin.
Port w Świnoujściu będąc portem zewnętrznym, ma możliwość obsługi największych statków jakie pływają po Bałtyku. Wybudowanie Gazoportu i terminalu LNG okazało się bardzo dobrą inwestycją i w znaczący sposób zasiliło budżet miasta. Teraz przyszedł czas na dalszy rozwój - budowę terminalu kontenerowego. Rozmowa z Januszem Żmurkiewiczem, Prezydentem Świnoujścia.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy