Związki zawodowe są gotowe do włączenia się do rozmów na temat restrukturyzacji PKP Cargo - poinformował we wtorek na konferencji prasowej prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek.
Wiceminister Arkadiusz Marchewka poinformował w mediach społecznościowych, że Ministerstwo Infrastruktury nie wyraziło zgody na udział podmiotu w przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni.
Wiceminister Aktywów Państwowych Zbigniew Ziejewski podał, że „rządowi zależy, by port w Gdyni przejęła Krajowa Grupa Spożywcza”. Krajowe media informują natomiast, że aby to umożliwić, przetarg na operatora terminalu zostanie unieważniony.
Przez Gdynię przechodzi około 30% eksportu polskich zbóż. W ciągu ostatnich lat największa część przypadała na terminal zbożowy w Porcie Gdynia. Ten jednak miał jednocześnie szczęście i pecha – szczęście, bo trwają inwestycje, które docelowo zwiększą jego możliwości. Pecha, bo spowodowały one problemy z operatorami, które w końcu doprowadziły do kontrowersji na poziomie politycznym. Może się jednak okazać, że problem się jeszcze nasili.
Wypowiedzenie przez Rosję umowy z Wielką Brytanią o prawach do połowu na Morzu Barentsa nie spowoduje braków dorsza i plamiaka - ryb, które są używane do najbardziej typowej angielskiej potrawy, czyli fish and chips - zapewniły w czwartek brytyjski rząd i branżowa organizacja NFFF.
Podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dyskusja toczyła się głównie wokół przeładunków zbóż. Ważnym elementem spotkania były wątpliwości dotyczące rozstrzygnięcia przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia.
W części I Wypowiedzenie umowy w świetle prawa angielskiego rozpoczęliśmy omawianie orzeczenia w sprawie „Lombard North Central Plc v European Skyjets Ltd.” [2022] EWHC 728 (Q.B). Orzeczenie, odnosi się do warunków wypowiadania umów („contractual termination”) w świetle prawa angielskiego.
W związku z coraz częstszymi atakami na statki w rejonie Morza Czerwonego, po których kilka firm zdecydowało się zmienić swoje trasy, Waszyngton zamierza ogłosić w nadchodzącym czasie zakrojoną na szeroką skalę misję z użyciem wielonarodowych sił morskich. Ma to na celu zabezpieczenie ruchu morskiego oraz powstrzymanie eskalacji przemocy w regionie, której ofiarą padają statki i ich załogi.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wystosowało komunikat, w którym podsumowuje działania resortu w ciągu ostatnich dwóch lat, pod przewodnictwem minister Anny Moskwy. Publikujemy komunikat w całości:
Transportowiec typu ro-ro został porwany przez jemeńskich rebeliantów, którzy ten akt chcieli wymierzyć przeciwko Izraelowi, z racji że w przedsiębiorstwie, do którego należy jednostka, swoje udziały ma izraelski biznesmen. Rosną obawy o los tak statku, jak i jego załogi, gdyż obecnie nie znajduje się na pełnym Morzu, tylko w porcie Al-Hudajda w Jemenie, kontrolowanym przez rebelię Huti.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024