W stanie Montana wydra zaatakowała trzy kobiety pływające na dętkach na rzece Jefferson, dopływie Missouri. Jedna z nich doznała tak bardzo poważnych obrażeń, że musiała zostać przetransportowana helikopterem do szpitala.
Ørsted, światowy lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej oraz działający od 1946 roku Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki, należący do Sieci Badawczej Łukasiewicz podpisały umowę o współpracy. Głównym celem partnerstwa jest opracowanie innowacyjnej technologii recyklingu łopat turbin morskich elektrowni wiatrowych.
Największy kwiat zatopiony w bursztynie z lasu bałtyckiego może mieć od 34-38 milionów lat i nie należy do rodziny herbacianych, jak do tej pory sądzono - ustalili Naukowcy z Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie i Uniwersytetu Wiedeńskiego.
Maszyna TBM "Danka" zakończyła swoją pracę przy BalticPipe. Ważąca ponad 100 ton tarcza, wydrążyła ok. 1000 metrów tunelu przechodzącego pod plażą na duńskim wybrzeżu.
Kilometr tunelu wydrążyła maszyna TBM Wyspiarka w Świnoujściu – poinformowała w czwartek GDDKiA. Budowa świnoujskiej przeprawy ma się zakończyć w ostatnim kwartale przyszłego roku.
Dzisiaj 13 lipca 2021 roku maszyna drążąca TBM Wyspiarka minęła 742 metr tunelu, który na stałe połączy wyspy Uznam i Wolin, a samo Świnoujście z resztą kraju. W tej chwili TBM znajduje się w najgłębszym miejscu, czyli niemal 40 metrów pod lustrem wody.
Na wyspie Uznam TBM Wyspiarka przebiła się już przez ścianę czołową w szybie startowym i układa kolejne pierścienie tunelu. Do czwartku 8 kwietnia zamontowano ich 71, czyli gotowych jest 116 metrów tunelu. Zgodnie z harmonogramem za około pół roku maszyna powinna przebić się pod dnem Świny i dotrzeć na wyspę Wolin, gdzie przygotowywana jest komora do jej odbioru.
„Modernizacja toru wodnego Świnoujście –Szczecin do głębokości 12,5 m” Informacja na temat aktualnych wydarzeń w ramach projektu
Tunnel Boring Machine (TBM), która wiosną 2021 roku ma rozpocząć drążenie tunelu łączącego części Świnoujścia położone na wyspach Wolin i Uznam, ma największą tarczę spośród wszystkich, jakie kiedykolwiek pracowały w Polsce. Jej średnica wynosi 13,46 m - to mniej więcej wysokość pięciopiętrowego budynku. Ważyć będzie około 2740 ton. „Z czym to porównać? Najłatwiej z wagonami kolejowymi. Jeden - pasażerski - waży ok. 20 ton.
Prace przy budowie maszyny, która wydrąży tunel pod Świną, dobiegły końca. Mimo panującej pandemii koronawirusa chińska firma CREG (China Railway Engineering Group) z powodzeniem zakończyła kilkudniowe testy. Od połowy czerwca Tunnel Boring Machine jest już gotowa do użytku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki