Uśredniony Drewry’s World Container Index zmalał w ubiegłym tygodniu o 5% do 3010 dolarów za kontener 40-stopowy, ale ciągle jest wysoki w porównaniu do ub.r. Obecnie jest on wyższy o 71% w porównaniu z trzecim tygodniem marca ubiegłego roku. Frachty na połączeniach z Szanghaju do Nowego Jorku wynoszą 5376 USD za FEU. Do portów Meksyku skokowo wzrosły dostawy kontenerów z Chin, przy takich samych frachtach jak do wschodniego wybrzeża USA.
100 lat temu, 23 września 1922 roku Sejm przyjął ustawę upoważniającą rząd do budowy portu morskiego w Gdyni. W ciągu kilkunastu lat rybacka osada przekształciła się w jeden z najnowocześniejszych portów Europy, wokół którego powstało miasto liczące ponad 120 tys. mieszkańców.
Szef francuskiej dyplomacji Jean-Yves Le Drian powiedział w wywiadzie dla dziennika "Journal du Dimanche" opublikowanym w niedzielę, że wojnę celną UE i USA należałoby przerwać dzięki moratorium na kolejne taryfy, zanim wypracowane zostanie trwałe rozwiązanie.
Według badań Allianz SE epidemia koronawirusa i próba jej powstrzymania przez rządy mogą co kwartał zmniejszyć globalną wymianę handlową o 320 miliardów dolarów, co stanowi znacznie większy problem niż spór między USA i Chinami.
Największy amerykański port zanotował niższe przeładunki w 2019 roku, głównie z powodu napięć na linii USA-Chiny.
Według ekspertów z Konferencji ONZ ds. Handlu i Rozwoju w związku ze zwiększoną eskalacją napięć handlowych między USA i Chinami oraz niepewnością na rynku handel morski wyraźnie traci. Powodem spadku jest także osłabienie wielostronnego systemu handlowego, rosnący protekcjonizm i Brexit bez porozumienia.
Prezydent USA Donald Trump, prowadząc wojnę celną z Chinami, najwyraźniej nie bierze pod uwagę, że odbija się ona także na amerykańskiej gospodarce, bo cła zawsze są gospodarczym obciążeniem, pisze we wtorek w komentarzu redakcyjnym "The Wall Street Journal".
Eskalująca wojna celna między Chinami i Stanami Zjednoczonymi może obniżyć wzrost na rynku transportu kontenerów, ponieważ spedytorzy z wyprzedzeniem zamawiali towary w drugiej połowie zeszłego roku – twierdzi Rolf Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd.
System sądowniczy Chin powinien się przygotować na wzrost liczby bankructw chińskich firm w związku z eskalacją wojny celnej z USA – ocenił w środowym komentarzu oficjalny dziennik chińskiego Najwyższego Sądu Ludowego „Renmin Fayuan Bao”.
Narastający konflikt handlowy, wywołany przez USA, stał się "największym zabójcą zaufania" w światowej gospodarce – oceniła w środę rzeczniczka chińskiego MSZ Hua Chunying. Dodała, że cały świat stawi opór, jeśli Waszyngton będzie w dalszym ciągu nakładał cła.
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?