Osoby związane z gospodarką morską, w tym z jednym z jej najważniejszych elementów, czyli pracą na morzu, świetnie wiedzą, jak wiele rodzajów i typów jednostek pływających – statków uczestniczy w całym procesie.
Nowe przepisy wprowadzone w sobotę przez władze Chin upoważniają straż przybrzeżną do zatrzymywania cudzoziemców na spornych wodach Morza Południowochińskiego oraz innych obszarach, do których Pekin rości sobie pretensje, na okres do 60 dni bez procesu.
Japońska straż przybrzeżna poinformowała w poniedziałek o rekordowej, trwającej nieprzerwanie 185 dni z rzędu obecności chińskich jednostek w pobliżu kontrolowanego przez Japonię archipelagu Senkaku (chiń. Diaoyu).
Irańskie władze podały w poniedziałek, że pływający pod portugalską banderą kontenerowiec MSC Aries został przejęty przez Iran w cieśninie Ormuz za "naruszenie prawa morskiego". Według ministerstwa spraw zagranicznych w Teheranie statek jest powiązany z Izraelem.
Irańscy Strażnicy Rewolucji przejęli statek "związany z Izraelem" - podała w sobotę irańska państwowa agencja IRNA. Jednostka przemieszcza się na wody terytorialne Iranu - dodano.
Malediwy podpisały porozumienie o pomocy wojskowej z Chinami. Wcześniej władze tego archipelagu, strategicznie położonego w centrum Oceanu Indyjskiego, nakazały opuszczenie kraju żołnierzom indyjskim.
Patrolowiec HMS Spey (P234) złożył krótką wizytę w filipińskiej stolicy Manili w ramach swojego rejsu przez Ocean Indyjski i Spokojny. Obecność na wodach Filipin ma być dowodem wsparcia dla państwa zagrożonego przez ekspansję i roszczenia ze strony Chin, które wielokrotnie naruszały wody terytorialne i dopuszczały się prowokacji.
Podczas, gdy wielu operatorów zmienia trasy swoich statków, norweska administracja morska podeszła do zagadnienia kompleksowo i wyznaczyła strefy zagrożeń statkom pływającym pod banderą tego kraju. A trzeba podkreślić, że flota norweska to czwarta flota narodowa na świecie pod względem wartości.
W polskich portach wielokrotnie można było zobaczyć okręty poruszające się pod włoską banderą. Wpierw był to niszczyciel rakietowy ITS Caio Duilio, potem w jego miejsce weszła fregata ITS Antonio Marceglia (F597). W najbliższym czasie do Portu Wojennego Gdynia pojawi się fregata ITS Luigi Rizzo (F595). Włoska obecność w polskich portach i na Bałtyku jest związana z trwającą od maja misją pk. "Brilliant Shield".
Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności wraz z m.in. raportem o oddziaływaniu na środowisko dla budowy nowego toru podejściowego do portu morskiego w Świnoujściu. Możliwość składania wniosków zakończy się 12 lutego br. Wartość inwestycji to 7,33 mld zł.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości