Ministerstwo Infrastruktury wspólnie z samorządami pięciu regionów oraz Wodami Polskimi będą działać na rzecz rozwoju transportu i turystyki wodnej. Chodzi o przywrócenie żeglugi turystycznej i towarowej na polskim odcinku Międzynarodowej Drogi Wodnej E70. List intencyjny w tej sprawie został podpisany 11 czerwca 2024 r. w Gdańsku. List intencyjny podpisali m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka i marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
We środę marszałkowie pięciu województw podpiszą deklarację o współpracy na rzecz rozwoju polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70.
Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.
W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności zagospodarowania żeglugowego Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.
Dwa kluczowe przetargi dla rozwoju portów i żeglugi śródlądowej zostały ogłoszone w końcówce tego roku. Pierwszy ogłosił Urząd Morski w Szczecinie na modernizację toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Drugi ogłosił Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ws. studium wykonalności dla zagospodarowania Wisły.
Port Gdańsk ogłosił przetarg na wykonanie studium wykonalności dla zagospodarowania Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Studium ma powstać do końca 2019 roku.
W ramach rządu przygotujemy plan działań dotyczący rozwoju śródlądowych dróg wodnych. Jego opracowanie to kwestia kilkunastu najbliższych miesięcy - powiedział PAP wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Dodał, że koszt zagospodarowania tych szlaków wodnych to 60-150 mld zł.
60-150 mld zł może kosztować zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych w Polsce – powiedział wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński w Gdańsku podczas posiedzenia Konwentu Politechniki Gdańskiej, w czasie debaty poświęconej programowi zagospodarowania Dolnej Wisły, która odbyła się w środę. Wskazał, że podobnie jak teraz Centralny Port Komunikacyjny, również i śródlądowe drogi wodne mogą być dla Polski jednym ze strategicznych przedsięwzięć. Aby je rozpocząć, potrzebny jest jednak odpowiedni program.
W I. kwartale 2018 r. ma być ogłoszony przetarg na wykonanie studium wykonalności dla modernizacji drogi wodnej, łączącej Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany z rzekami Białorusi – poinformował Port Gdańsk. Obecnie trwa dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami.
Rozwój śródlądowego transportu wodnego, bezpieczeństwo żeglugi oraz możliwości zagospodarowania Wisły - były tematami senackiej konferencji „Warszawa wraca nad Wisłę". Jej uczestnicy podkreślali korzyści z transportu wodnego, zwracali też uwagę na ochronę przyrody i brak uregulowania tej rzeki.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie