Stocznia Meyer Werft, która znalazła się w finansowych kłopotach, może otrzymać federalną pomoc. Takie rozwiązanie rozważają niemieccy politycy.
Kolejne zagrożenie związane z cyberberpieczeństwem w żegludze. Firma ESET twierdzi, że grupa chińskich hakerów umieszczała złośliwe oprogramowanie w systemach komputerowych na greckich, norweskich i holenderskich statkach towarowych.
Znalezione na pokrywie lodowej Grenlandii ogromne wirusy prawdopodobnie regulują rozwój glonów, infekując je. Dlatego mogą mieć wpływ na topnienie lodowców – informuje pismo „Microbiome”.
W ubiegłym tygodniu doszło do szeregu ataków hakerskich na różne instytucje w Europie. Pochodząca z Rosji grupa określająca się jako NoName057(16) wrzuciła na swój profil na portalu Telegram listę zaatakowanych stron internetowych i systemów. Wśród nich znalazły się należące do portów morskich.
Bezpieczeństwo transportu morskiego jak nigdy dotąd, jest dziś istotnym problemem spedytorów, gestorów ładunków, operatorów transportu morskiego. Bezpieczeństwo i kontrola dostaw stały się podstawowym zagadnieniem osób odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw. Operatorzy flot i ich klienci będą mogli już niedługo korzystać ze zintegrowanego systemu łączności, który zapewni dopływ informacji w czasie rzeczywistym.
W Tampere rozpoczęło się w poniedziałek kilkudniowe posiedzenia natowskiej Grupy ds. Transportu. To pierwsze takie spotkanie planistycznego gremium NATO poza Brukselą od blisko 20 lat i jednocześnie pierwsze tego typu na terenie Finlandii, odkąd kraj przystąpił do Sojuszu.
W opublikowanym 14 maja raporcie firmy ESET, zajmującej się bezpieczeństwem w Sieci i oferującej oprogramowanie antywirusowe, podano informacje o wykrytych przypadkach cyberprzestępczości, w tym działalności hakerów z Chin, Iranu i Rosji. Ich celem były m.in. cyfrowe systemy służące do obsługi portów w państwach europejskich.
Na norweskiej wyspie Hopen, będącej częścią archipelagu Svalbard, potwierdzono pierwszy przypadek śmierci morsa spowodowanej ptasią grypą.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
W najnowszym wydaniu „Shipping Number of the Week” BIMCO analizuje wpływ pandemii koronawirusa COVID-10 na światowy rynek kontenerowy, który z powodu pandemii wzrósł od 2019 roku tylko o 1,5 proc.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości